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sábado, 16 de julio de 2011

Auto Mercedes Transformer: Soundwave is a Mercedes Benz SLS AMG

 Soundwave Mercedes BenzSLS AMG

The SLS is equipped with a front engine V8 AMG -central-liter, eight-cylinder naturally aspirated engine of the world's most powerful series.


To mount the engine lower position, behind the front axle, the development engineers have opted for a concept of dry-sump lubrication, so it was only possible to dispense with conventional oil pan, usually staying below the engine.

In combination with the dual-clutch shift AMG SPEEDSHIFT Race Start function, this engine ensures exceptional performance. Evocative, powerful, exciting. Its outstanding dynamic qualities are enhanced by the lightweight aluminum frame and the rear wing, which extends from a speed.
  
With a unique technological concept and a striking design and exciting, the SLS AMG sets new standards in the segment of supercars and accelerates the pulse of enthusiasts of high performance vehicles.

The gullwing doors are the unmistakable hallmark. The door mirrors wing-shaped integrate seamlessly into the overall design concept, which is also reflected in the interior with an inspired driving environment in the cockpit of the aircraft.
 
Con un concepto tecnológico único y un diseño llamativo y emocionante, el SLS AMG establece nuevas pautas en el segmento de los superdeportivos y acelera las pulsaciones de los entusiastas de los vehículos de altas prestaciones.

Las puertas de ala de gaviota son su inconfundible rasgo distintivo. Los retrovisores exteriores en forma de ala se integran sin fisuras en el concepto global de diseño, que también queda reflejado en el interior con un entorno de conducción inspirado en el puesto de pilotaje de los aviones.
  

An engine with a performance never seen before: the AMG V8 engine with 6.3 liters makes SLS AMG Mercedes-Benz sports one of the most powerful in its segment.

The high-revving V8 engine with a displacement of 6,208 cc is the result of a thorough update of the basic engine 6.3-liter AMG V8. The group of eight-cylinder reacts with great agility slightest throttle movement throughout the rev range and shows the typical attributes of powerful racing engines.
A summary of the most important
Awesome power: 420 kW at 6,800 rpm. Amazing display of power: maximum torque of 650 Nm at 4,750 rpm. Unparalleled: the eight-cylinder naturally aspirated engine of the world's most powerful series. 
More air, more power: the power increase is achieved by developing completely new suction unit, upgrading the distribution mechanism and camshafts.

Reduction to a minimum, despite the best efforts it has to support the engine, it has been possible to reduce its weight to 206 kilograms optimized by precise measurements.

Unrivaled: the power to weight ratio of the AMG V8 engine of 6.3 liters assumed a prominent place in its competitive environment within the segment of the sports car series.

Values ​​at the level of a racing car racing: the Coupé accelerates from 0 to 100 km / h in 3.8 seconds and reaches a top speed of 317 km / h. 

Center of gravity: the center of gravity of the vehicle at a lower altitude allows greater lateral acceleration and driving dynamics even in curves.
 Motor delantero central V8 AMG de 6,3 litros

Un motor con unas prestaciones nunca antes vistas: el motor V8 de AMG con 6,3 litros hace del Mercedes-Benz SLS AMG uno de los deportivos más potentes de su segmento.

El motor V8 de altas revoluciones con una cilindrada de 6.208 centímetros cúbicos es resultado de una profunda actualización del motor básico V8 AMG de 6,3 litros. El grupo de ocho cilindros reacciona con gran agilidad al movimiento más leve del acelerador en toda la gama de revoluciones y muestra los atributos típicos de los potentes motores de competición.
Un resumen de los datos más importantes:
Potencia impresionante: 420 kW a 6.800 revoluciones por minuto.
Asombroso despliegue de potencia: par motor máximo de 650 Nm a 4.750 revoluciones por minuto.
Sin parangón: el motor atmosférico de ocho cilindros de serie más potente del mundo.

Más aire, más potencia: el aumento de potencia se consigue gracias al desarrollo completamente nuevo de la unidad de aspiración, la actualización del mecanismo de distribución y de los árboles de levas.
Reducción a la mínima expresión: a pesar de los mayores esfuerzos que tiene que soportar el motor, ha sido posible reducir su peso a 206 kilogramos mediante medidas precisas de optimizado.

Sin rival: la relación peso-potencia del motor V8 AMG de 6,3 litros asume un puesto destacado en su entorno de competencia dentro del segmento de los vehículos deportivos de serie.

Valores al nivel de un bólido de competición: el coupé acelera de 0 a 100 km/h en 3,8 segundos y alcanza una velocidad punta de 317 km/h.C

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